مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 10:352023-09-04پزشكي

اولویت وزارت بهداشت در 2سال آینده چیست؟


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در دو سال آینده توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی با بیان این مطلب در دوازدهمین جلسه قرارگاه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع گفت: این برنامه  اقدامی پایه ای است که اگر درست شکل بگیرد، بسیاری از مسائل نظام سلامت مرتفع می شود.

  وی افزود: لازم است نتایج این برنامه در حوزه بین المللی و  برای سازمان بهداشت جهانی و دفتر منطقه مدیترانه شرقی آن تبیین شود.

  عین اللهی خاطرنشان کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم  از اهداف مهم این برنامه است که باید همواره مد نظر برنامه ریزان و طراحان زیربرنامه های اجرایی قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: همچنین لازم است از بین رفتن خدمات القایی با ساز و کارهایی که برای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تدوین می شود ، به عنوان یکی از اهداف مهم این برنامه، مد نظر قرار گیرد.

  وزیر بهداشت بابیان این که  الگوی مصرف دارو در کشور  باید در این برنامه طراحی شود، عنوان کرد:  این برنامه باید به نحوی به  اجرا درآید  که نتیجه آن اجتناب از  تجویز غیر منطقی دارو باشد.

  عین اللهی در ادامه  اظهار داشت: همچنین سایر برنامه های مهم نظام سلامت، همچون نقشه بیماری های کشور، آمایش سرزمینی و جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت وزارت بهداشت در 2سال آینده چیست؟

اولویت وزارت بهداشت در 2سال آینده چیست؟