مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 00:052023-09-06سياسي

صدور فرمان انحلال نیروهای پشتیبانی سریع سودان توسط البرهان


رییس شورای حاکمیتی سودان، فرمان انحلال نیروهای پشتیبانی سریع را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، از سودان خبر می رسد که عبدالفتاح البرهان ، فرمانده ارتش و رییس شورای حاکمیتی سودان، فرمان انحلال نیروهای پشتیبانی سریع را صادر کرد.

براساس گزارش ها، البرهان در فرمان خود آورده است: به فرماندهی نیروهای مسلح و مقامات مربوطه دستور می دهم تا فرمان قانون اساسی و انحلال نیروهای پشتیبانی سریع را اجرا کنید.

این در حالی است که عضو شورای مشورتی نیروهای پشتیبانی سریع در واکنش به فرمان انحلال این نیروها توسط البرهان گفت که تصمیم البرهان خلاف قانون اساسی است و نیروهای پشتیبانی سریع اجرای این فرمان را الزامی نمی دانند.

از سوی دیگر، در حالی که نبرد بین نیروهای به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری حمیدتی ادامه دارد، یک گروه شبه نظامی بزرگ برای پیوستن به صفوف نیروهای حمیدتی اعلام آمادگی کرد.

عبد الباقی قرفه فرمانده شبه نظامیان جنبش مردمی موسوم به پیروان حقیقت (أصحاب القضیه الحقیقیین) سودان روز سه شنبه در پیامی ویدئویی با حمایت از ژنرال محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از پیوستن نیروهایش به این نیروها خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور فرمان انحلال نیروهای پشتیبانی سریع سودان توسط البرهان

صدور فرمان انحلال نیروهای پشتیبانی سریع سودان توسط البرهان