مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 20:502023-09-22پزشكي

«سلیاک»؛ بیماری که تمام اعضای بدن را گرفتار می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهارمین همایش کشوری سلیاک که در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سلیاک یک بیماری هزار چهره است که تقریبا هیچ بخشی از ارگان ها، اعضا و جوارح انسان وجود ندارد که در جریان این بیماری به عوارض آن گرفتار نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهارمین همایش کشوری سلیاک که در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که دغدغه های بیماران مبتلا به سلیاک و خانواده های آنان به واسطه این همایش با پژواک بیشتری شنیده شود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بتواند در راستای مسؤولیت اجتماعی خود بخشی از آلام این بیماران را بزداید.

زالی با بیان اینکه بیماری سلیاک و بیماری های ناشی از گلوتن مسأله مهمی است، گفت: در کشور ما نیز مدتی است که این بیماری بیش از گذشته مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلیاک را یک بیماری مرموز و پیچیده توصیف کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد تشخیص این بیماری به سختی صورت می گیرد و زمانی بیماری محرز می شود که بخش های زیادی از پرز های روده به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سلیاک»؛ بیماری که تمام اعضای بدن را گرفتار می کند

«سلیاک»؛ بیماری که تمام اعضای بدن را گرفتار می کند