مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:212023-09-20سياسي

جزییاتی از برگشت خوردن پرونده جهانی شدن ماسوله


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهر ماسوله با تاریخ 800 ساله به دلایلی عدم مدیریت یکپارچه شهری، نبود طرح ساماندهی گردشگری و وجود 11 ساختمان ناهمگون اداره برق، آب و فاضلاب، مخابرات، هواشناسی، تعاونی صنایع دستی، درمانگاه، دو واحد تجاری، 2 واحد مسکونی در حریم فضای سبز موفق به ثبت جهانی نشد.

از نخستین ماه های نخستین روی کار آمدن دولت سیزدهم و بنا بر درخواست عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، مسئله ثبت جهانی ماسوله در دستور کار قرار گرفت، سپس در آبان ماه 1400 ماسوله عنوان شهر کامل از نگاه ارزیابان بین المللی یونسکو مورد تأیید واقع شد و بعد از آن و با دستور اسدالله عباسی استاندار گیلان کمیته ای در راستای شناسایی موانع موجود بر سر عدم جهانی شدن ماسوله از اسفندماه سال 1400 در استان تشکیل شد.

پیگیری ها در خصوص جهانی شدن ماسوله سبب شد تا نعیمه احمد بن کاری نماینده یونسکو در اول مهر ماه سال 1401 به این استان سفر کرده و در دیدار با استاندار گیلان بگوید کارهای بسیار خوبی توسط مردم و مسؤولان در این زمینه انجام شده و ماسوله ظرفیت های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد.

(اینجا بخوانید ) 9 شهرویور سال جاری بود که خبری از سوی مصطفی پورعلی، مدیرکل پیشین ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از برگشت خوردن پرونده جهانی شدن ماسوله

جزییاتی از برگشت خوردن پرونده جهانی شدن ماسوله