مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-13پزشكي

تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا، موثر در جلوگیری از بستری و مرگ ناشی از این بیماری


استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر تزریق واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه پرخطر در زمان طلایی تاکید کرد.

- استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر تزریق واکسن آنفلوآنزا بویژه در گروه پرخطر در زمان طلایی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پیام طبرسی با اشاره به افزایش عفونت های تنفسی با فرا رسیدن فصل پاییز و روزهای سرد، تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد درمعرض خطر را در زمان طلایی ضروری دانست.

وی با اشاره به این که عفونت های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می شود، گفت: این عفونت ها ممکن است به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود؛ درحالی که بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: گرچه برای ذات الریه یا پنوموکوک واکسن وجود دارد و می تواند از بروز بیماری در افراد در معرض خطر پیشگیری کند، اما هر ساله شاهد بروز شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا هستیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود واکسن موثر برای آنفلوانزا خاطرنشان کرد: تزریق به موقع این واکسن در پیشگیری بسیار کمک کننده است و نقش موثری در جلوگیری از مرگ و میر و بستری افراد دارد.

او با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر، توصیه کرد: سالمندان بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های نقص س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا، موثر در جلوگیری از بستری و مرگ ناشی از این بیماری

تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا، موثر در جلوگیری از بستری و مرگ ناشی از این بیماری