مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 20:152023-09-20پزشكي

شناسایی 330 بیمار دارای اوتیسم در لرستان


معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: تاکنون 330 فرد دارای بیماری اوتیسم در استان شناسایی شدند و برای آن ها کارت معلولیت صادر شده است.

- ایسنا/لرستان معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: تاکنون 330 فرد دارای بیماری اوتیسم در استان شناسایی شدند و برای آن ها کارت معلولیت صادر شده است.

نگار فتحی بیرانوند، بیست و نهم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختلال طیف اوتیسم یکی از شایع ترین اختلالات عصبی رشدی بوده که با مشخصه اصلی نقص پایدار در برقراری ارتباط، تقابل و تعامل اجتماعی و نیز الگوهای محدود تکراری و اختلال در رفتار، علایق و فعالیت ها مشخص است.

وی گفت: بهزیستی نخستین سازمانی است که سامانه اوتیسم را راه اندازی کرده و تاکنون 330 نفر مبتلا به این بیماری در لرستان شناسایی، تشکیل پرونده و کارت معلولیت برای آن ها صادر شده است که این افراد بعنوان معلولان دارای اختلال از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

فتحی بیرانوند با اشاره به برقراری مستمری و حق پرستاری برای این افراد ادامه داد: خدمات رایگان توانپزشکی شامل کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی و رفتار درمانی، ارائه وسایل کمک توانبخشی، انجام فعالیت های بازی درمانی و هنردرمانی، توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی و بن کارت به خانواده های نیازمند اوتیسم و انعقاد قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 330 بیمار دارای اوتیسم در لرستان

شناسایی 330 بیمار دارای اوتیسم در لرستان