مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 22:202023-09-06سياسي

مراکز پرتودهی کشور تا پایان دولت سیزدهم به 13مرکز افزایش می یابد


تلاش می کنیم تا مراکز پرتودهی کشور تا پایان دولت سیزدهم به 13 مرکز افزایش یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد اسلامی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تلاش می شود که فناوری هسته ای در عرصه های مختلف کشور توسعه یابد تا بیش از پیش شاهد تأثیرگذاری آن در زندگی مردم باشیم.

وی افزود: این هدف گذاری یک شعار نیست بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این مسیر قرار گرفته تا با توجه به سند راهبردی 20 ساله که در فروردین ماه پارسال توسط رییس جمهور رونمایی شد، توسعه این فناوری در عرصه های مختلف ملی محقق شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سند مذکور توسعه نیروگاه های برق و سامانه های پرتودهی در کشور است، ادامه داد: نیروگاه های کارون یک و کارون دو در آژانس ثبت شده که سابقه آنها به بیش از 50 ساله گذشته بر می گردد.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه پرتو دهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها نیز 50 سال عقب هستیم، بیان کرد: پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را در پی دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: با چنین ظرفیتی می توان محصولات کشاورزی سالمی را تولید کرد و با تأمین سلامت مردم هزینه درمان را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز پرتودهی کشور تا پایان دولت سیزدهم به 13مرکز افزایش می یابد

مراکز پرتودهی کشور تا پایان دولت سیزدهم به 13مرکز افزایش می یابد