مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:402023-08-27اقتصادي

دولت برای تنظیم بازار برنج چه برنامه ای دارد؟


دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج درباره دپو 62 هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کشور، گفت: آمار برنج های مانده در گمرک معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر یا کمتر از عدد اعلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به گفته رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران 62 هزار تن برنج خارجی در گمرک وجود دارد که به علت قانون ممنوعیت وارد برنج در فصل برداشت برنج ایرانی و حمایت از تولید داخلی از اول مرداد تا پایان آبان امکان ترخیص آن وجود ندارد.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج درباره چرایی واردات برنج در این مقطع زمانی به مهر گفت: بر اساس قانون برنج های وارد شده پیش از ابتدای مرداد که به عنوان فصل برداشت برنج ایرانی است، قابل ترخیص است اما پس از آن و تا زمان پایان برداشت اجازه ترخیص ندارند.

وی با بیان اینکه گاهی واردات یک محموله همزمان با این ممنوعیت می شود و امکان ترخیص پیدا نمی کند، افزود: واردکنندگان نسبت به این مقطع زمانی آگاه هستند اما به دلیل حوادث غیرمترقبه مثل تصادف کشتی یا اشکال فنی آن به هر دلیل محموله در زمان پیش بینی شده وارد بنادر ایران نمی شود و این دیرکرد منجر به دپو آنها می شود.

همچنین آمار برنج های مانده در گمرک معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر یا کمتر از عدد اعلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای تنظیم بازار برنج چه برنامه ای دارد؟

دولت برای تنظیم بازار برنج چه برنامه ای دارد؟