مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-02اجتماعي

خسروی نزدیک ترین مسیر وصال کربلا


مرز خسروی که از دیرباز به دروازه عتبات شهره بوده امسال با توان حداکثری میزبان زائرانی است که شوق زیارت یار دارند و نزدیک ترین مسیر به کربلای معلی را انتخاب کرده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - سمیه نوری: آسمان خسروی هنوز تاریک بود اما اینجا عاشقان خواب آرام را از چشمان خود گرفته و پا به بیابان گذاشته که با وجود سختی های به جان خریده اش با غزلی خوش دیدار یار را به دلهاشان وعده می دهند.

شب از نیمه گذشته بود و تاریکی بی رمق آسمان نزدیکی طلوع آفتاب را خبر می داد و جمعیت لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر می شد، اینجا گرمای هوا مانعی برای حرکت نیست و تمام گام ها با شوق و ذوق هرچه تمام برداشته می شود.

ناخودآگاه این مصرع از یک شعر لسان الغیب در ذهن متبادر می شود: در ره منزل لیلی که خطرهاست درآن / ‏شرط اول قدم آن است که مجنون باشی.

اینجا همه غریب هستند اما در چهره های هیچ کدامشان ردی از غربت پیدا نمی کنی وبا وجود آنکه خستگی راه به جان بعضی هاشان که از مسیر دورتر آمده بودند هویدا است اما این خستگی ذره ای تعلل در ادامه مسیرشان ایجاد نکرده بود و همچنان مصمم به مسیر ادامه می دادند.

گرمای شبانه پایانه مرزی خسروی زیاد بود اما انگار حرارت عاشقی و بیتابی این زائران بیشتر از دمای هوای خسروی بود که حتی یک نفرشان به نشان اعتراض خم بر آبرو نمی آورد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسروی نزدیک ترین مسیر وصال کربلا

خسروی نزدیک ترین مسیر وصال کربلا