مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-02پزشكي

انجام بیش از 97 هزار غربالگری بیماری های واگیر در مرز چذابه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام بیش از 97 هزار مورد غربالگری سندرمیک بیماری های واگیر برای زائران ایرانی و اتباع خارجی در مرز چذابه در هفته گذشته خبر داد.

- دکتر پژمان بختیاری نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته گذشته 158 نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیردار در مرز چذابه مستقر بودند و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه کردند.

وی افزود: از چهارم تا دهم شهریورماه، غربالگری سندرمیک بیماری های واگیر برای 987 هزار و 14 زائر ایرانی و 16 هزار و 619 زائر اتباع خارجی در مرز چذابه انجام و 284 مورد مشکوک به سندرم بیماری های واگیر شناسایی شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استقرار 223 نیروی سلامت محیط و کار مستقر در مرز چذابه گفت: در این مدت در مرز چذابه 2 هزار و 160 مورد بازرسی بهداشتی از مواکب، 60 مورد نمونه برداری نمونه از آب آشامیدنی و 21 مورد نمونه برداری از مواد غذایی برای آزمایش میکروبی انجام و 288.

5 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی معدوم شده است.

بختیاری نیا بیان کرد: همچنین 28 نیروی سلامت خانواده مستقر در مرز چذابه مستقر بوده اند که مراقبت از چهار مادر باردار، مراقبت از چهار زن پرخطر عارضه دار، مراقبت از هشت سالمند دچار عارضه و مراقبت از یک کودک ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بیش از 97 هزار غربالگری بیماری های واگیر در مرز چذابه

انجام بیش از 97 هزار غربالگری بیماری های واگیر در مرز چذابه