مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-18سياسي

آغاز چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه


چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور و جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

- ایسنا/کرمانشاه چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور و جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

دکتر محمد نبی احمدی رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، امروز(27 شهریور) در افتتاحیه این کنگره از غذا، مسکن و پوشاک به عنوان سه نیاز اولیه و اساسی بشر یاد کرد که هر سه آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط است.

وی امنیت و سلامت غذایی انسان را مرتبط با بخش کشاورزی و خصوصاً علم گیاه پزشکی و حشره شناسی عنوان کرد و افزود: متاسفانه استفاده بی رویه از سموم، آب و خاک ما را در معرض خطر جدی قرار داده و این در حالیست که باید این منابع را هم به لحاظ کمی و هم کیفی برای نسل آینده حفظ کنیم و برای این منظور علم گیاه پزشکی و حشره شناسی را جایگزین استفاده بی رویه از سموم کنیم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، اگر علم حشره شناسی و گیاه پزشکی نباشد، 30 تا 40 درصد محصولات غذایی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه

آغاز چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه