مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 22:552023-09-04بين الملل

امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه کره جنوبی تلفنی گفتگو کردند


در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان، طرفین درخصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، آسیا را جزو اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست.

جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می روند و ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه ای قائلیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی های ایران از بانک های کره جنوبی تاکید کرد: اکنون می توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین المللی، نسبت به ارتقای همکاری های دو کشور در منطقه و در مجامع بین المللی اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته در خصوص انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه کره جنوبی تلفنی گفتگو کردند

امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه کره جنوبی تلفنی گفتگو کردند