مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-13سياسي

توسعه بی ضابطه موجب تخریب محیط زیست قم می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توقف بهره برداری بی رویه از طبیعت تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که توسعه بی برنامه و بی ضابطه علاوه بر تخریب محیط زیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمدحسین بازگیر ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به آیات و روایات زیادی که مربوط به محیط زیست است گفت: حتی در قانون اساسی نیز حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی دانسته شده که نشان دهنده توجه قانونگذاران ما به عدالت بین نسلی و توسعه پایدار دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت محیط زیستی در کشور به ویژه در استان قم افزود: داشته های زیستی کشور از ظرفیت زیستی مردم کمتر است به گونه ای که ردپای اکولوژیکی محاسبه شده برای مردم 2.

66 هکتار زمین است در حالی که منابع در دسترس ما 0.

82 هکتار یعنی یک سوم مقدار مورد نیاز است بنابراین ما مجبوریم که برای تأمین غذا و انرژی و دفع زباله و دیگر نیازها به خارج از کشور وابسته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به لزوم کاهش ردپای اکولوژیکی مردم در محیط زیست، گفت: ما اگر عرصه ای از محیط پیرامونی جامعه را محافظت و مراقبت می کنیم و منطقه محافظت شده داریم قرار نیست یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بی ضابطه موجب تخریب محیط زیست قم می شود

توسعه بی ضابطه موجب تخریب محیط زیست قم می شود