مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 22:052023-08-27سياسي

ارزیاب یونسکو: همدان ظرفیت زیادی برای ثبت جهانی دارد


در دیدار قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با ارزیاب یونسکو، بر ظرفیت های «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» برای ثبت جهانی تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، غسان شمالی ارزیاب یونسکو برای ارزیابی پرونده منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در ایران حضور دارد، پس از بازدید از این سایت تاریخی به تهران سفر کرده و با علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دارابی در این دیدار، ضمن خوش آمدگویی به ارزیاب یونسکو و با اشاره به ملیت لبنانی او گفت: ایران و لبنان، تاریخ دوستی و تمدن کهنی با یکدیگر دارند.

وی افزود: لبنان سرزمین تنوع فرهنگی و همزیستی ادیان است در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رشته دوستی و مودت این کشور و ایران مستحکم تر شده است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: همدان نشانه تاریخی ما از دوران مادهاست، اهمیت ثبت جهانی همدان و هگمتانه به این دلیل است که ادوار تاریخی مختلف کشور ما را روایت می کند.

دارابی گفت: اگرچه آرامگاه حکیم و طبیب بزرگ ایران، بوعلی سینا در همدان و هگمتانه قرار دارد اما این شهر نمادی از تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: چشم انتظار ثبت جهانی هگمتانه هستیم و مردم ایران قدردان افرادی هستند که حافظ فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیاب یونسکو: همدان ظرفیت زیادی برای ثبت جهانی دارد

ارزیاب یونسکو: همدان ظرفیت زیادی برای ثبت جهانی دارد