مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 15:102023-08-27اقتصادي

تاکید نخست وزیر قرقیزستان بر رفع موانع ترانزیتی در اتحادیه اوراسیا


نخست وزیر قرقیزستان در نشست فوق العاده شورای بین دولتی اوراسیا بر رفع هرگونه مانعی برای جابجایی کالا در داخل این اتحادیه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، عاقل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان در نشست فوق العاده شورای بین دولتی اوراسیا که در شهر تساغکادزور ارمنستان برگزار شد، شرکت کرد.

  در این نشست میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، رومن گولوچنکو نخست وزیر بلاروس، علیخان اسماعیل اف نخست وزیر قزاقستان و میخاییل میاسنیکوویچ رییس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا حضور داشتند.

در این نشست، اعضای شورای بین دولتی اوراسیا در مورد توسعه استراتژیک اتحادیه برای دوره 2030 و 2045 از جمله بحث پیش نویس اعلامیه در مورد وظایف اصلی و جهت گیری های کلیدی برای توسعه بیشتر فرآیندهای ادغام تبادل نظر کردند.

در این نشست نخست وزیران قرقیزستان و روسیه بر رفع هرگونه مانعی برای جابجایی کالا در داخل اتحادیه تاکید کردند.

جباراف گفت: لازم است موانع در تجارت متقابل کشورهای اوراسیا از جمله کنار گذاشتن فعالیت های کنترل و بازرسی در مسیر محموله به طور کامل از بین برود.

وی یادآور شد که برای همین اهداف بود که قرارداد استفاده از مهرهای ناوبری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ردیابی حمل و نقل امضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید نخست وزیر قرقیزستان بر رفع موانع ترانزیتی در اتحادیه اوراسیا

تاکید نخست وزیر قرقیزستان بر رفع موانع ترانزیتی در اتحادیه اوراسیا