مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-19اقتصادي

ایجاد بانک و منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق


مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت گفت :برای توسعه پایدار تجارت بین ایران و عراق ایجاد بانک و منطقه آزاد مشترک بین دو کشور در دستور کار دولت قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرزاد پیلتن امروز در همایش توسعه پایدار تجارت ایران و عراق در افق 2025 که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: عراق شریک اول گروه تجاری ما در جهان و شریک اول مادر حوزه برق آسیا است.

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت افزود: هر هفته یک رویداد در ایران در ارتباط با عراق در خصوص اعزام هیأت تجاری و برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها توسط بخش های خصوصی و دولتی برگزار می شود که این موضوع ناشی از اهمیت تجارت با عراق است.

وی بیان داشت: ما 5 نقطه مرزی با عراق داریم و تجاری که مسلط به زبان عربی هستند که در تجارت با عراق نسبت به ترکیه برای ما مزیت به شمار می رود.

پیلتن اظهار داشت: تجارت پایدار با عراق و برقراری موازنه تجاری با عراق از سمت دولت نیز دارای اهمیت است و لذا این موضوع در دستور کار است و در برنامه ها این دو هدف وجود دارد و دولت تلاش می کند تا به این هدف دست یابیم.

این مقام مسؤول با اشاره به هدف گذاری برای رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری به عراق گفت: آنچه در سازمان توسعه تجارت برای رسیدن به این هدف در دستور کار قرار گرفته رسیدن به نهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بانک و منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق

ایجاد بانک و منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق