مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-30دانش

آخرین اخبار از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون های هوشمند سازمان سنجش


معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون های هوشمند سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

- پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون های هوشمند سازمان سنجش، گفت: آزمون های سازمان سنجش فقط منحصر به بحث کنکور نیست، از این رو طرح کلان ملی برگزاری هوشمند آزمون ها تصویب شد.

وی افزود: در قالب این طرح، پروژه ای ارائه شد که یک سال بر روی آن کار شده است، یعنی سخت افزاری در اختیار امتحان دهنده قرار می گیرد که بر پایه اینترنت نیست بلکه بر پایه سیستم مخابراتی است و ورود به آن امکان پذیر نیست و دقت و سرعتش مشخص است.

  صالحی گفت: در سال حدود 350 میلیارد تومان هزینه تکثیر سؤالات و برگزاری امتحانات و رفت و برگشت این موضوع است؛ می توان گفت بودجه ای که برای این طرح پیش بینی شده هزینه ها را پوشش می دهد و اگر کنکور برگزار شود ظرف چند روز با دقت بسیار بالا می توان نتایج کنکور را اعلام کرد که قطعاً امنیت موضوع هم بسیار مهم است.

  معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: نرم افزارهایی در این پروژه طراحی شده تا یک سری از سؤالات ساده تر شود و در بانک داده ها باشد که هیچ فردی به آن دسترسی ندارد و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین اخبار از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون های هوشمند سازمان سنجش

آخرین اخبار از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون های هوشمند سازمان سنجش