مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 08:052023-08-23پزشكي

قبل از انقلاب فقط 10 پزشک متخصص خانم داشتیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قبل از انقلاب، فقط 10 پزشک متخصص خانم در کشور داشتیم که این آمار در حال حاضر به 1300 نفر رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین قناعتی، با اشاره به زادروز حکیم ابوعلی سینا، افزود: برای ما افتخاری است که دانشمندانی مانند حکیم زکریای رازی، ابن حیثم و… در زمینه پزشکی کارهای بزرگی کردند و التزامی به وجود می آورد که راهشان را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمار پزشکان عمومی کشور از 13 هزار پزشک به 180 هزار پزشک، همچنین پزشکان متخصص از حدود یک هزار نفر به 50 هزار پزشک متخصص افزایش داشته است.

همچنین قبل از انقلاب اسلامی تنها حدود 10 پزشک خانم متخصص در کشور بوده که این آمار در حال حاضر به یک هزار و 300 پزشک خانم رسیده است.

این افزایش نه تنها در زمینه کمی بلکه در زمینه کیفی در همه بخش ها نیز بوده است.

همچنین در زمینه های پیوند، جراحی اعصاب، اندواسکولار و نوروواسکولار پیشگام هستیم و بسیاری از کارهای بزرگی که در جهان انجام می شود در ایران نیز قابل انجام است.

قناعتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه اکتشافات و اختراعات، پیشرفت زیادی داشته گفت: در حوزه فناوری پزشکی، دستگاه های جدیدی برای اولین بار در جهان اختراع و به کارگیری شده؛ مانند Cancer Diagnostic Probe که پروفسور عبدالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از انقلاب فقط 10 پزشک متخصص خانم داشتیم

قبل از انقلاب فقط 10 پزشک متخصص خانم داشتیم