مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:252023-09-09اقتصادي

غیرواقعی بودن نرخ ارز در بورس کالا به نفع دلالان بود نه مردم


تا قبل از مصوبه دولت، تولیدکنندگان پتروشیمی و پالایشی محصولات خود را با ارز 28500 تومان عرضه می کردند اما این مواد در حلقه پایانی با نرخ ارز 40 تا 50 هزار تومانی به دست مصرف کننده می رسید.

- ناصر عاشوری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه جدید دولت مبنی بر محاسبه نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی با نرخ ارز بازار مبادله عنوان کرد: طبق تاکید اسناد مختلف کشور، نرخ ارز در بازارها باید به سمت تک نرخی شدن حرکت کند زیرا چند نرخی بودن ارز در بازارها باعث ایجاد رانت و تضییع حق مردم می شود.

رییس انجمن صنفی صنعت پالایشی کشور گفت: با توجه به اینکه دستگاه های نظارتی گزارشات مختلفی درباره آثار منفی چند نرخی بودن ارز ارائه کرده اند، بنابراین دولت سیزدهم با بررسی جوانب موضوع، یک تصمیم درست و انقلابی گرفت و نرخ ارز مبنای محاسبه در بورس کالا را بر مبنای نرخ ارز حواله مرکز مبادله ارز کند.

وی توضیح داد: اگر نرخ ارز در بازار بورس کالا تثبیت شود، این اتفاق منجر به حفره هایی در بازار خواهد شد که یک عده را یک شبه میلیاردر می کند و سودهای کلانی می برند.

تا قبل از مصوبه دولت، تولیدکنندگان پتروشیمی و پالایشی محصولات خود را با ارز 28500 تومان عرضه می کردند اما این مواد در حلقه پایانی با نرخ ارز 40 تا 50 هزار تومانی به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرواقعی بودن نرخ ارز در بورس کالا به نفع دلالان بود نه مردم

غیرواقعی بودن نرخ ارز در بورس کالا به نفع دلالان بود نه مردم