مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 07:072023-09-20بين الملل

نگرانی آمریکا از عقب ماندن در تکنولوژی هایپرسونیک


هر چند ارتش آمریکا منابعش را به توسعه تسلیحات هایپرسونیک اختصاص داده، اما در این مسیر به چالش برخورده در حالی که چین و روسیه در این زمینه خیلی جلوتر از آمریکا هستند.

- هر چند ارتش آمریکا منابعش را به توسعه تسلیحات هایپرسونیک اختصاص داده، اما در این مسیر به چالش برخورده در حالی که چین و روسیه در این زمینه خیلی جلوتر از آمریکا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه وال استریت ژونال در گزارشی درباره چالش آمریکا برای توسعه تسلیحات هایپرسونیک (ما فوق صوت) نوشت: پکن اخیرا این سلاح را بر فراز دریای چین جنوبی شلیک کرد که در ضمن گردشش به دور زمین سرعت بیش از 15000 مایل بر ساعت داشت.

این سلاح با سرعتی دست کم 20 برابر بیشتر از سرعت صوت پرواز کرده و قابلیت رسیدن به هر جایی در زمین در کمتر از یک ساعت را دارد.

این موشک هایپرسونیک چین در خاتمه آزمایشش در تابستان 2021 به نزدیکی هدفی در داخل چین اصابت کرد اما این اتفاق لرزه بر اندام واشنگتن انداخت.

مقام های امنیت ملی آمریکا تایید کردند که پکن یک سلاح هایپرسونیک – موشکی که قادر به رسیدن به سرعت دست کم پنج برابر سرعت صوت است – را پرتاب کرده است.

این دسته از سلاح ها می توانند با سرعت فوق العاده زیادی حمله کنند، از فواصل خیلی دور شلیک شوند و از اکثر سامانه های پدافند هوایی بگریزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از عقب ماندن در تکنولوژی هایپرسونیک

نگرانی آمریکا از عقب ماندن در تکنولوژی هایپرسونیک