مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 22:352023-09-14بين الملل

بیانیه تهران در واکنش به تصمیم ضدبرجامی اتحادیه اروپا و تروییکای اروپایی


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی بیانیه ای اعلام کرد: تهران، تصمیم اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی برای عدم انجام تعهدات خود در موعد سال هشتم برجامی را اقدامی غیرقانونی و مغایر با تعهدات آنها ذیل برجام و قطعنامه 2231 و عملی تنش زا و توام با سوءنیت می داند.

- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی بیانیه ای اعلام کرد: تهران، تصمیم اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی برای عدم انجام تعهدات خود در موعد سال هشتم برجامی را اقدامی غیرقانونی و مغایر با تعهدات آنها ذیل برجام و قطعنامه 2231 و عملی تنش زا و توام با سوءنیت می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در متن اطلاعیه وزارت امور خارجه ایران در مورد این تصمیم اتحادیه اروپا و و تروییکای اروپایی آمده است: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج غیرقانونی آمریکا و باز وضع تحریم های ظالمانه، مطابق حقوق خود ذیل مواد 26 و 36 برجام، گام های جبرانی را اتخاذ کرد و این گام ها کاملا مطابق رویه های مندرج در برجام است.

تصمیم به عدم انجام تعهدات از سوی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در واکنش به اقدامات هسته ای ایران، کاملاً خالی از منطق حقوقی است، زیرا ایران یک سال تمام به طرف های اروپایی برای جبران اقدام غیر قانونی آمریکا در خروج از برجام فرصت داد و پس از آن نیز گام های جبرانی خود را به منظور ارائه فرصت جبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه تهران در واکنش به تصمیم ضدبرجامی اتحادیه اروپا و تروییکای اروپایی

بیانیه تهران در واکنش به تصمیم ضدبرجامی اتحادیه اروپا و تروییکای اروپایی