مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:452023-08-31دانش

آمار دانشمندان بین المللی ایرانی/ چه نخبگانی جذب دانشگاه می شوند


جذب شدن به عنوان هیات علمی و تدریس در دانشگاه ساده نیست و نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان بدون فرایند جذب استخدام می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد علی زلفی گل در تشریح اقدامات این وزارت در برنامه زنده صف اول شبکه خبر گفت: 1000 رشته دوره کارشناسی کم متقاضی و کم استقبال حذف شدند.

وی با اعلام اینکه ساماندهی آموزش عالی مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: در بحث ساماندهی حذف رشته با دقت و تأمل بسیار رخ می دهد چرا که باید برای ادامه کار اعضای هیأت علمی این رشته ها که از دانشگاه حقوق می گیرند تصمیم گیری کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک هفته دولت اظهار کرد: با سفر به استان های مختلف با مزیت های نسبی هر استان جهت برقراری بهتر عدالت آموزشی، فناوری و نوآوری مواجهه می شویم که تأثیر گذار است.

برخی از آمارهای رشد آموزش عالی در دولت سیزدهم وی افزود: اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رخ داده است تا آموزش عالی ایران در راستای توسعه علم و فناوری کشور حرکت کند و افتخارات شایسته امروز کشور نتیجه فعالیت های وزارت علوم در ادوار مختلف بوده است.

زلفی گل تصریح کرد: بالغ بر 100 هزار مقاله علمی در کشور منتشر شده است که نتیجه زحمات گذشتگان در برنامه ریزی و سیاست گذاری بوده و باید قدردان آن باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار دانشمندان بین المللی ایرانی/ چه نخبگانی جذب دانشگاه می شوند

آمار دانشمندان بین المللی ایرانی/ چه نخبگانی جذب دانشگاه می شوند