مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 08:102023-08-23سياسي

حجاب یک تدبیر پیشگیرانه است


دستور به حجاب زنان و مراقبت از چشمان مردان، سازوکاری اجتماعی است که خدای خالق آگاه به ویژگی انسان به صورت عام و هر یک از زن و مرد به صورت خاص در قالب تکلیف به انسان ارائه داده است.

- - گروه دین و اندیشه-زینب حسینی روش: بر اساس آنچه امروزه در میان مسلمانان فارسی زبان به کار می رود، مراد از حجاب، پوشش اسلامی است، و مراد از پوشش اسلامی زن، به عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، این است که زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد.

در آیات مختلفی از قرآن به این معنا تاکید شده است.

بر همین اساس برای واکاوی آثار فردی و اجتماعی حجاب از منظر قرآن با حجت الاسلام محمد عابدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفتگو پرداختیم که پیشتر در اینجا منتشر شده است.

در بخش نخست این گفتگو مطرح شده بود که مسئله حجاب در قرآن بخشی از یک هندسه بزرگ برای سالم سازی محیط اجتماعی است تا شهروندان و به طور ویژه بانوان از حق آزادی برای فعالیت اجتماعی، بیشترین استفاده را بکنند.

برای تبیین این مطلب باید به منطق قرآن درباره حجاب توجه کنیم.

حجاب بخشی از یک مجموعه سازوکارهای اسلام برای این است که هر کدام از عناصر سامان دهنده محیط شخصی و خانوادگی و محیط اجتماعی در همان محدوده بمانند و با ورود به محیط دیگر موجب اختلال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب یک تدبیر پیشگیرانه است

حجاب یک تدبیر پیشگیرانه است