مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-11اجتماعي

فرسودگی ناوگان عمومی در یاسوج / تنها 5 اتوبوس شهری سالم است


یاسوج_ ناوگان عمومی شهر یاسوج با وجود 600 تاکسی و 21 اتوبوس از رده خارج به تقویت نیاز دارد و این در حالیست که تنها 5 اتوبوس در این شهر فعالیت می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ پژمان امیدی: ناوگان عمومی حلقه مهم زنجیره حمل و نقل شهری و برون شهری بوده که عدم توجه به مباحث به روز رسانی و ساماندهی، می تواند سبب ایجاد گره های مختلف در تردد شود.

ساختاری که معیوب بودنش در فصل بازگشایی مدارس بیش از هر زمانی به چشم خورده و ترافیک حاصل از خودروهای تک یا دو سرنشین در سایه ضعف ناوگان عمومی نمایان است.

فرسودگی 50 درصدی تاکسی ها شهر یاسوج به عنوان پیشانی کهگیلویه و بویراحمد و با رشد مهاجر پذیری سریعش طی سال های اخیر، دست بالایی در توسعه ناوگان عمومی نداشته و قریب به 50 درصد تاکسی های این شهر فرسوده است.

مرکز استانی که بیشترین جمعیت را در بین شهرهای استان دارا است، 10 سال با بروز رسانی شبکه حمل و نقل عمومی فاصله داشته و بیش از 90 درصد اتوبوس هایش نیز فرسوده و غیر قابل استفاده است.

شاید عجیب باشد اما یاسوج، تنها 5 دستگاه اتوبوس قابل استفاده در شهر دارد و این ضعف در حالی شکل گرفته که بر اساس آمارهای سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج، برای جا به جایی دانشجویان به تنهایی 50 اتوبوس نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی ناوگان عمومی در یاسوج / تنها 5 اتوبوس شهری سالم است

فرسودگی ناوگان عمومی در یاسوج / تنها 5 اتوبوس شهری سالم است