مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-19سياسي

شبکه های برون مرزی پلی برای شناساندن اربعین به مردم جهان


مخابره جنبه های مختلف پیاده روی اربعین زمینه مناسبی برای ایجاد نزدیکی میان فرهنگ ایران با کشورهای مسلمان و غیرمسلمان جهان با زبان های مختلف است.

- خبرگزاری فارس - گروه هنر و رسانه: پیاده روی اربعین تنها یک مناسک مذهبی یا عزاداری صرف نیست، بلکه یک فرهنگ به منظور احقاق حق پایمال شده مظلومان جهان هم هست و اتفاقا آزادی خواهان و مبارزان سراسر جهان علی الخصوص مناطقی مثل آمریکای لاتین که از زمان استعمار تاکنون همواره زیر ستم اروپا و آمریکا بوده اند و هر بار تلاش های آنها برای رهایی از چنگ بهره کشی مستکبران به شکست انجامیده، بیش از دیگر ملت ها امکان ارتباط با مفاهیم عاشورایی را دارند.

از این منظر آشنایی ملت های آمریکای لاتین با فرهنگ ضد ستم اسلام که در قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا متجلی شده است، می تواند الگویی بی نظیر به مردم این منطقه از جهان ارائه دهد تا در مقابل غارتگران جهان توان ایستادگی و مقاومت داشته باشند، چنانچه مردم دیگر مناطق کره ارض نیز از فلسفه قیام عاشورا برای پیشبرد مبارزات خود بهره مند شده اند.

برای مثال از مهاتما گاندی نقل است که وی قیام مردم هند برای استقلال از انگلیس را با همین الگو رهبری کرد و نلسون ماندلا، رهبر سیاه پوستان آفریقای جنوبی نیز با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا بود که توانست رژیم نژادپرست آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های برون مرزی پلی برای شناساندن اربعین به مردم جهان

شبکه های برون مرزی پلی برای شناساندن اربعین به مردم جهان