مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 10:542023-09-20اقتصادي

مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی امنیت غذایی را مختل خواهد کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین رنجبر اقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد گیاه پزشکی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، اظهار کرد: وجود ساختار نظام مهندسی کشاورزی می تواند بستر را جهت واگذاری فعالیت ها و واگذاری امور تصدی گری فراهم کند و در این راستا نتایج حاصل واگذاری ها را نیز باید ارزیابی کرد.

وی در ادامه با توجه به نقش کارشناسان حفظ نباتات در کاهش عوامل خسارت زا، افزود: لازم است ارتباط بین کارشناسان حفظ نباتات با کشاورزان حفظ شود و چنانچه وظایفی در این حوزه واگذار می شود، باید همراه با احساس مسؤولیت باشد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور سپس با اشاره نقش و اهمیت استفاده اصولی و کارشناسی شده از سموم، تصریح کرد: مصرف سموم در بخش کشاورزی باید همراه با کار کارشناسی و توصیه شده از طرف کارشناسان امر باشد و مانع از مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی شد.

وی بر توانمندسازی شرکت ها و موسسات بخش خصوصی جهت تقویت کنترل بیولوژیک آفات و بیماری ها و استفاده از متد جهانی تاکید کرد و افزود: نظارت ها می تواند بخش خصوصی را تقویت کند و واگذاری فعالیت ها بدون نظارت قطعا سودمند نخواهد بود.

پایان پیام/پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی امنیت غذایی را مختل خواهد کرد

مصرف بی رویه سموم در بخش کشاورزی امنیت غذایی را مختل خواهد کرد