مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 12:352023-09-01سياسي

ایران و چین می توانند زمینه ساز توسعه گردشگری در «اوراسیا» باشند


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران و چین می توانند زمینه ساز حرکت های بزرگی در زمینه توسعه گردشگری در منطقه اوراسیا باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر شالبافیان، در نشستی با موضوع توسعه همکاری های گردشگری بخش های خصوصی ایران و چین، به قدمت روابط تهران و پکن اشاره کرد و افزود: مردم ایران و چین اشتراکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند و به عنوان مثال عید بهاری چین با عید نوروز ایرانیان دارای اشتراکات زیادی است.

معاون گردشگری ایران در ادامه با اشاره به اینکه جاده ابریشم نیز یکی از نمادهای همکاری های ایران و چین است، تصریح کرد: در حال حاضر اهتمام دولت ها بر تقویت روابط دو کشور استوار است.

شالبافیان ادامه داد: دولت ایران در راستای افزایش گردشگران و مهمانان از چین همواره تسهیل ورود گردشگران را در دستور کار خود داشته و بر همین اساس به صورت داوطلبانه روادید را برای ورود گردشگران چینی لغو و نیز پروازهای متعددی را به طور مستقیم به چین دایر کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری تورهای آشناسازی برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، توراپراتورها، اصحاب رسانه، سلبریتی ها، نمایندگان دولتی، اینفلئونسرها و…، با هدف اطلاع رسانی، معرفی و شناسایی ظرفیت های گردشگری کشور برای طرف چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و چین می توانند زمینه ساز توسعه گردشگری در «اوراسیا» باشند

ایران و چین می توانند زمینه ساز توسعه گردشگری در «اوراسیا» باشند