مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-15بين الملل

سیل لیبی با 10 هزار مفقودی و گم شدن بودجه دولتی نگهداری از سدها


گزارش ها از لیبی حاکی است هنوز ده هزار نفر در سیل لیبی مفقود هستند، دولت لیبی هم فاش کرده که بودجه ای که از قبل برای نگهداری سدها اختصاص داده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین المل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، امروز جمعه نیز امدادگران و داوطلبان برای جستجوی هزاران مفقود شده در درنه در  سواحل شرق لیبی پس از سیل عظیمی که این شهر را فرا گرفت، ادامه می دهند.

سازمان ملل با ابراز نگرانی از افزایش احتمالی تعداد کشته ها و مجروحان فاجعه سیل در لیبی در صورت عدم ارسال فوری کمک ها، افزود: تحلیل ماهواره ای نشان می دهد که دو هزار و 200 ساختمان در اثر سیل ویران شده اند.

هلال احمر لیبی نیز به نوبه خود اعلام کرد بر اساس داده های اولیه تعداد مفقودان ناشی از سیل در شهر درنه از مرز 10 هزار نفر گذشت.

سازمان ملل تعداد افراد آسیب دیده از سیل لیبی را بیش از 880 هزار نفر تخمین زد، در حالی که حکومت وحدت ملی این کشور اعلام کرد که اسناد موجود حاکی از این است که بودجه ای از سوی دولت لیبی برای نگهداری سدهای درنه اختصاص داده بود اما به این غرض به کار گرفته نشده است.

یان فردس، رییس نمایندگی کمیته بین المللی کمیته بین المللی در لیبی می گوید که این فاجعه خشن و وحشیانه بود چرا که موجی به ارتفاع 7 متر ناشی از شکست سدها در درنه ساختمان های زیادی را ویران کرد و زیرسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل لیبی با 10 هزار مفقودی و گم شدن بودجه دولتی نگهداری از سدها

سیل لیبی با 10 هزار مفقودی و گم شدن بودجه دولتی نگهداری از سدها