مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 16:552023-08-24سياسي

نقش گیلان در روایت اربعین برجسته است


نقش گیلانی ها در شکل گیری پیاده روی و اجتماع اربعین و برپایی مواکب در کربلا در عصر جنگ روایت ها گم شده است و از این رو پیاده روی اربعین و سفرنامه بومی این پیاده روی بسیار مهم است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- بهرام قربانپور: این روزها زمزمه های رفتن زیاد است؛ یکی ویزایش را درست می کند آن یکی برای خاطرات در راه مانده اش کوله پشتی می خرد و دیگری هم در به در دنبال کاروان و موکب خالی می گردد تا خودش را به سرزمین عشق برساند، آری کربلا سرزمین عشق است و اربعین نیز مغناطیس عاشقان.

اهمیت روایی سازی سفر اربعین پیاده روی و اجتماع اربعین بدون شک یکی از بزرگترین رویداد انسانی است که در کربلا و موقعیت اربعین رقم می خورد، دسته دسته و فوج فوج مردم با هر نژاد، رنگ، جنس و سنی در اربعین سرور سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خودشان را به سرزمین عشق یعنی کربلا می رسانند تا عرض ارادت خالصانه شأن را چهره به چهره با ارباب بی کفن ابراز کنند.

در آستانه سفر معنوی پیاده روی اربعین، نخستین محفل نهضت روایت پاتوق راویان، محققان و علاقه مندان به تاریخ مردمی انقلاب اسلامی در گیلان با حضور صاحب نظران و کارشناسان امر و با محوریت حوزه هنری گیلان شکل گرفت تا ابعاد و زوایای پردازش سفرنامه اربعین مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد و از طرفی روایی سازی سف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش گیلان در روایت اربعین برجسته است

نقش گیلان در روایت اربعین برجسته است