مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-18بين الملل

غیبت ماکرون و سوناک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل


سران بیش از 140 کشور جهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند کرد، اما گزارش های رسانه ای حاکی از آن است نخست وزیر انگلیس و رییس جمهور فرانسه به دلیل آنچه «برنامه پرمشغله » خوانده شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف احیای دستورکار 2030 برای توسعه پایدار ، امروز (دوشنبه)، آغاز خواهد شد.

شبکه الجزیره یکشنبه در گزارشی در این باره نوشت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفته 140 نفر از سران جهان در هفتاد و هشتمین دوره سازمان ملل در حالی شرکت خواهند کرد که بشریت به علت تشدید تغییرات آب و هوایی و افزایش درگیری ها با چالش های بزرگی رو به رو است و مردم برای خروج از این بحران ها از رهبران خود توقع راهکار دارند.

گوترش با اشاره به پیامدهای جنگ اوکراین و روسیه به ویژه برای امنیت غذایی، درباره جهانی که از نظر ژئوپلیتیک چندتکه شده ابراز تأسف کرد و گفت که این چنددستگی قدرت برخورد با بحران ها را کاهش می دهد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت به علت اهمیت حیاتی غذای جهان تلاش خواهد کرد روسیه را برای بازگشت به توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه قانع کند.

غیاب رؤسای جمهور رؤسای جمهور فرانسه، انگلیس، روسیه و چین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل غایب خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیبت ماکرون و سوناک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

غیبت ماکرون و سوناک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل