مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-07بين الملل

مخالفت دادگاه فرانسه با درخواست پناهندگی «آسانژ»


دادگاه فرانسه با اعطای پناهندگی سیاسی به جولیان آسانژ مخالفت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، یک دادگاه فرانسوی درخواست اعطای پناهندگی به جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، را که اکنون در حال گذراندن دوران حبس خود در انگلیس است، رد کرد.

رسانه های فرانسوی با استناد به حکم دادگاه در کمون کرتیل فرانسه گزارش دادند که شرایط بازداشت آسانژ اجازه استثنا از قاعده حقوقی فرانسه را که درخواست کننده را ملزم به حضور در فرانسه یا قلمرو اتحادیه اروپا می کند، نمی دهد.

در ماه مارس، انجمن Robin des Lois از فرانسه درخواست کرد که تمام ابزار ها را به کار گیرد و به آسانژ اجازه دهد علیرغم این قانون، درخواست پناهندگی سیاسی کند.

این انجمن اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای اعتراض به تصمیم دادگاه ندارد، اما از اریک دوپوند مورتی ، وزیر دادگستری فرانسه که در گذشته وکیل آسانژ بوده، خواست تا موضوع را بررسی کند.

در ماه جولای، قانونگذاران ائتلاف چپگرای احزاب سیاسی فرانسه، پیش نویس قطعنامه ای را در مورد نیاز به اعطای پناهندگی سیاسی به آسانژ ارائه کردند.

یک دادگاه لندن در آوریل سال گذشته حکم استرداد رسمی برای فرستادن این شهروند استرالیایی به آمریکا را صادر کرد؛ دو ماه بعد از سوی دولت انگلیس این حکم تایید شد و وزارت کشور انگلیس در آن زمان مدعی شد که داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت دادگاه فرانسه با درخواست پناهندگی «آسانژ»

مخالفت دادگاه فرانسه با درخواست پناهندگی «آسانژ»