مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 15:502023-09-20سياسي

در جلسه کمیسیون اصل 90 با نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت چه گذشت؟


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت را مکلف کرد اولویت بندی صنایع تبدیلی در دست احداث را ظرف یک ماه آینده به این کمیسیون ارائه کنند.

- علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه این کمیسیون که در خصوص توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تولید قابل توجه محصولات کشاورزی در کشور به دلیل نبود عدم توسعه صنایع تبدیلی متناسب با نیاز بخش کشاورزی، بخشی از محصولات به ضایعات تبدیل می شود.

خضریان افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس حدود 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی در صورت تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی کاهش پیدا می کند و ارزش افزوده زیادی به محصولات صنعت غذایی و کشاورزی می بخشد.

در حالی که بر اساس قوانین کشور نظیر قانون افزایش بهره محصولات کشاورزی و قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده است که دولت ها موظف به توانمندسازی بخش های غیر دولتی برای توسعه صنایع تبدیلی هستند، اما وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت نتوانستند اقدامات لازم را در این حوزه را انجام دهند و از ظرفیت های قانونی به خوبی استفاده نشده است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: بنا بر اهمیت صنایع تبدیلی پیرو گزارشات واصله کمیسیون اصل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در جلسه کمیسیون اصل 90 با نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت چه گذشت؟

در جلسه کمیسیون اصل 90 با نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت چه گذشت؟