مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:352023-09-12سياسي

ضرورت گسترش همکاری های حقوقی و قضایی ایران و ترکیه


معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار سفیر ترکیه در تهران، بر ضرورت گسترش همکاری های حقوقی و قضایی میان دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کاظم غریب آبادی، در دیدار حجابی کرلانگیچ سفیر ترکیه در تهران، برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری های حقوقی- قضایی با ترکیه اعلام آمادگی کرد و افزود: گفتگوی تخصصی و تبادل تجربیات میان هیأت ها و نظام های قضایی دو کشور، می تواند علاوه بر توسعه همه جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی نماید.

وی همچنین به موافقت نامه همکاری های قضایی میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های عمده این موافقتنامه، انتقال محکومان میان دو کشور است و بخش های دیگر موافقت نامه مذکور در خصوص استرداد مجرمان، معاضدت حقوقی در حوزه مدنی و معاضدت های حقوقی در حوزه کیفری است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: در حوزه انتقال محکومان و استرداد مجرمان، با توجه با آمار بالای زندانیان ایرانی در ترکیه و همچنین مجرمان متواری به این کشور، پیشنهاد ما این است که کشور دوست ترکیه از ظرفیت های موافقت نامه موجود میان دو کشور استفاده کند.

وی در ادامه در خصوص گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات در حوزه های قضایی و مدیریت زندان ها میان دو کشور اعلام آمادگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت گسترش همکاری های حقوقی و قضایی ایران و ترکیه

ضرورت گسترش همکاری های حقوقی و قضایی ایران و ترکیه