مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 16:352023-08-25سياسي

متفکر آزاد: «بریکس» مسیری برای شکستن آقایی دلار است


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که برای خروج از یکجانبه گرایی آمریکا نیاز است، دلارزدایی را در دستورکار خود قرار دهند که «بریکس» یک مسیر برای شکستن آقایی دلار است.

- روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در باره مزیت های عضویت ایران در گروه بریکس گفـت: عضویت در پیمان های بین المللی جزو ضروریات ارتباط های بین المللی است و شریک شدن در منافع با کشورهای مختلف باعث آن می شود تحریم ها را کم اثر کند، همچنین تاب آوری کشور را در برابر این تحریم ها افزایش می دهد.

وی افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس می تواند میدان های جدیدی را حوزه های سیاست و  تجارت بین الملل کشورمان باز می کند، لذا بریکس یکی از آن پیمان هایی است که بعد از عضویت شانگهای جزو سیاست های نظام جمهوری اسلامی بوده و خوشبختانه عضویت در بریکس نشان داد که تلاش های سیاست خارجی دولت سیزدهم، موفق بوده است.

متفکر آزاد اظهار کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس نشانگر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در پیمان های بین المللی است که منافع کشورمان را تأمین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متفکر آزاد: «بریکس» مسیری برای شکستن آقایی دلار است

متفکر آزاد: «بریکس» مسیری برای شکستن آقایی دلار است