مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:502023-09-17سياسي

محمد محمد علی؛ مرگ نویسنده و باز هم نه در ایران که در کانادا


احمد شاملو جمله مشهور «من اینجایی هستم، چراغم در این خانه می سوزد» را در پاسخ به چرایی مهاجت نکردن شاعر در پاسخ به پرسش «محمد محمد علی» گفته بود در 15 اسفند 1365.

- احمد شاملو جمله مشهور من اینجایی هستم، چراغم در این خانه می سوزد را در پاسخ به چرایی مهاجت نکردن شاعر در پاسخ به پرسش محمد محمد علی گفته بود در 15 اسفند 1365.

زمانی که هنوز مهاجرت نکرده بود اما او هم 14 سال دور از ایران زیست و در کانادا درگذشت.

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- همین سه ماه پیش وقتی خبر درگذشت بانو فخری خوروش در خارج از کشور منتشر شد این پرسش را طرح کردم:  چرا نویسندگان و هنرمندان ما نه در ایران که در آمریکا و کانادا و اروپا می میرند و دو سه روز است که یک نویسنده بلندآوازه دیگر که روزنامه نگار زبردستی هم بود -محمد محمد علی - در ونکوور کانادا درگذشته است.

در آن نوشته به بهانه مرگ خانم خوروش به نام های دیگر که بیرون ایران چشم از جهان بستند هم اشاره کردم:   در بهار پارسال: رضا براهنی ( نویسنده و منتقد ادبی) در کانادا و بعد: مهدوی دامغانی ( استاد ادبیات) در آمریکا.

  تابستان: هوشنگ ابتهاج (سایه)- غزل سرای نامدار-  در برلین آلمان و عباس معروفی ( رمان نویس) در کلن آلمان  و در زمستان گذشته: سید جواد طباطبایی (فیلسوف) در آمریکا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد محمد علی؛ مرگ نویسنده و باز هم نه در ایران که در کانادا

محمد محمد علی؛ مرگ نویسنده و باز هم نه در ایران که در کانادا