مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 16:202023-09-09بين الملل

جایگاه روابط تهران-ریاض در افق 2030 بن سلمان


ایران و عربستان سعودی پس از امضای موافقتنامه عادی سازی روابط در اسفندماه سال گذشته وارد دور جدیدی از مناسبات همه جانبه شده اند که پایه آن فاصله گرفتن از رقابت های ژئوپلیتیک و حرکت به سوی همکاری های ژئواکونومیک است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: در فاصله کوتاهی پس از حضور علیرضا عنایتی سفیر جدید ایران در ریاض، عبدالله بن سعود العَنَزی سفیر جدید عربستان سعودی در تهران، با ورود به تهران گفت: سند چشم انداز سعودی برای سال 2030 که توسط محمد بن سلمان ولی عهد این کشور اعلام شده، می تواند نقشه راهی برای تقویت همکاری ها و اهداف راهبردی دو کشور باشد.

العنزی افزود: دستورات رهبران کشورمان بر اهمیت تقویت روابط میان پادشاهی عربستان سعودی و ایران تاکید دارد و امیدواریم بتوانیم این روابط را به افق های روشن تر رسانده تا با همکاری یکدیگر در جهت مصالح و منافع دو ملت دوست و برادر پیش بروند.

این دیپلمات ارشد سعودی همچنین گفت: عربستان سعودی و ایران دو کشور همسایه و دارای مؤلفه های اقتصادی، منابع طبیعی و مزیت های بسیاری هستند که به ارتقاء جنبه های توسعه و رفاه، ثبات و امنیت در منطقه به نفع دو کشور و دو ملت برادر کمک می کند.

بررسی کارنامه فعالیت های بن سلمان طی سال های اخیر در چارچوب چشم انداز سند 2030 که در سال 2016 به عنوان نقشه راه توسع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه روابط تهران-ریاض در افق 2030 بن سلمان

جایگاه روابط تهران-ریاض در افق 2030 بن سلمان