مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 10:402023-08-26اقتصادي

طلسم فاز 11 پارس جنوبی چطور شکسته شد؟


قفل توسعه فاز 11 پارس جنوبی که 20 سال در گیرودار قراردادهای گوناگون بسته مانده بود، سرانجام در عمر دو ساله دولت سیزدهم باز شد تا تولید گاز از آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شود.

- قفل توسعه فاز 11 پارس جنوبی که 20 سال در گیرودار قراردادهای گوناگون بسته مانده بود، سرانجام در عمر دو ساله دولت سیزدهم باز شد تا تولید گاز از آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از زمان حفر نخستین حلقه چاه در میدان مشترک پارس جنوبی تاکنون 27 سال می گذرد؛ حوالی سال 1375 بود که شرکت نفت فلات قاره ایران با استفاده از دستگاه حفاری مدرس و تجهیزات سایر پروژه ها و با وجود محدودیت های بودجه ای، نخستین حلقه چاه اکتشافی پارس جنوبی را حفر کرد و درست بعد از 270 روز انجام عملیات حفاری، وجود حجم عظیم ذخایر گاز و میعانات گازی در این میدان محرز و برای نخستین مرحله فاز یک توسعه و تولید از این میدان مشترک تعریف شد.

از آن روز، سال ها می گذرد و توسعه فاز های مختلف پارس جنوبی با مشارکت شرکت های ایرانی و شرکت های بزرگ نفتی جهانی یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند به طوری که تا انتهای سال 1388 فازهای 1، 2 و 3، 4 و 5، 6 و 7 و 8، 9 و 10 به طور رسمی راه اندازی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلسم فاز 11 پارس جنوبی چطور شکسته شد؟

طلسم فاز 11 پارس جنوبی چطور شکسته شد؟