مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 17:002023-09-14اجتماعي

روایت جالب تعزیه خوان شمر از نذر سنگ پراکنی یک بانو به او!+عکس


تعزیه خوان نقش شمر در وحدتیه می گوید: با توجه به اینکه امکانات و وسایل تعزیه در انباری خانه خودمان است، دوستان بازیگر هرساله از خانه ما لباس می پوشند و به میدان تعزیه می رویم، - خبرگزاری فارس - شهرستان دشتستان، زینب رنج کش: از سال قبل تاکنون با بسیاری از تعزیه داران امام حسین گفت وگو می کردم و این مختص همین ایام بود، از این رو بعد از تعزیه تنگستان باز به دشتستان آمدم در جست وجوی یافتن یک تعزیه خاص بودم که هم سنتی کار کنند و هم در حال نوین سازی یا پویا کردن تعزیه خود باشند.

  در دشتستان برای تعزیه محرم، نام نظر آقا، درودگاه، زیارت، دهقائد، چهاربرج، جتوط، آبپخش، وحدتیه… می درخشد و با همه این ها سال های گذشته گفتگو شده بود به جز وحدتیه که سابقه ای بیش از 30 سال داشت و نمی دانستم چه کاری می توانم انجام دهم و این گفت وگوها را بسیار دوست داشتم.

یک روز در یکی از ادارات رییس شورای شهر وحدتیه را دیدم من به او سید می گفتم، سید مردی بود بسیار بخشنده، چرا می گویم بخشنده؟  سید هرکه را از نزدیکان یا دوستانش بشناسد را حتی نشناسد از او یادگاری دارد حالا جلوتر که برویم این را خودتان متوجه می شوید.

  در این اداره با سید حال و احوال کردم و ناگاه به یاد تعزیه افتادم و در مورد تعزیه شهر وحدتیه از او پرسیدم و او شروع کرد از تعزیه وحدتیه گفتن و وقتی اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت جالب تعزیه خوان شمر از نذر سنگ پراکنی یک بانو به او!+عکس

روایت جالب تعزیه خوان شمر از نذر سنگ پراکنی یک بانو به او!+عکس