مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-17اقتصادي

ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال ضروری است


رییس کانون انجمن های صنفی و کارگری استان کرمانشاه ترمیم مزد کارگران برای نیمه دوم سال را ضروری دانست و گفت: این کار باید هرچه زودتر انجام شود.

- ایسنا/کرمانشاه رییس کانون انجمن های صنفی و کارگری استان کرمانشاه ترمیم مزد کارگران برای نیمه دوم سال را ضروری دانست و گفت: این کار باید هرچه زودتر انجام شود.

مختار داوودی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال 1402، اظهار کرد: وقتی در جلسه شورای عالی کار برای دستمزد امسال تصمیم گیری می شد، به شرطی افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد تعیین شد که در کنار آن تورم مهار شود، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.

وی ادامه داد: اکنون کارگران با افزایش قابل توجه هزینه های زندگی مواجهند.

برای نمونه در حالیکه دستمزد کارگران تنها 27 درصد افزایش یافته، اما هزینه مسکن و اجاره بها که بخش عمده حقوق کارگران را به خود اختصاص می دهد، بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

رییس کانون انجمن های صنفی و کارگری استان کرمانشاه نتیجه این شرایط را عدم تمایل کارگران خصوصا نیروهای متخصص و ماهر به کار در بخش تولید دانست و افزود: اکنون بسیاری از کارگران متخصص در حال کوچ به سمت سایر مشاغل خصوصا شغل های کاذب بوده و دیگر حاضر نیستند با این دستمزد کار کنند که این امر صدمه جدی به بخش تولید خواهد زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال ضروری است

ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال ضروری است