مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 10:102023-08-26سياسي

حلیم؛ غذای نذری ایام سوگواری محرم از دوره صفوی تا کنون


حلیم از جمله غذاهای نذری به شمار می رود که در برخی از مناسبت های مذهبی، به ویژه در ایام سوگواری محرم، بسیاری از خانواده های ایرانی در شهرها و روستاها از سر شب تا صبح زود برای پختن حلیم نذری در دیگ های بزرگ تدارک می بینند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس گردشگری گفت: حلیم از جمله غذاهای نذری به شمار می رود که در برخی از مناسبت های مذهبی، به ویژه در ایام سوگواری محرم، بسیاری از خانواده های ایرانی در شهرها و روستاها از سر شب تا صبح زود برای پختن حلیم نذری در دیگ های بزرگ تدارک می بینند.

محمد رحیمی خوش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در کتاب های آشپزی دوره صفوی بحثی از غذایی مستقل به نام حلیم نیست، اما در فصل انواع هریسه ها به هریسه گندم اشاره شده است که طرز تهیه و مواد آن کاملا با حلیم امروزی تناسب دارد.

وی گفت: حلیم که در زبان عربی به آن هریسه می گویند یکی از غذاهای سنتی منطقه خاورمیانه و خصوصا ایران است که عموما با گوشت گوسفند، گاو، گندم یا بلغور و جو طبخ می شود.

در کتب تاریخی نوشته شده است که این هریسه نوعی غذای معمولی و مردمی بوده و دکان های هریسه پزی نیز در بازار وجود داشته که به مشتریان انواع هریسه را عرضه می کرده اند.

رحیمی خوش افزود: در برخی از کتاب های طب سنتی ایران، برای حلیم و هریسه فواید بسیاری برشمرده اند، به عنوان مثال ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلیم؛ غذای نذری ایام سوگواری محرم از دوره صفوی تا کنون

حلیم؛ غذای نذری ایام سوگواری محرم از دوره صفوی تا کنون