مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-16سياسي

«گوترش» خواستار حمایت از کشورهای درحال توسعه شد


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه همزمان با گشایش اجلاس گروه 77 کشورهای در حال توسعه و چین با میزبانی کوبا، خواستار حمایت از کشورهای درحال توسعه در عرصه بین المللی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نیویورک، این اجلاس بر شکاف علمی و فناوری بین کشورهای غنی و فقیر و تأثیر آن بر توسعه تمرکز دارد.

دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس گفت که برابری بین المللی برای ایجاد اجماع لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوا و نابرابری ضروری است.

او افزود: جهان نتوانسته است حق کشورهای در حال توسعه را ادا کند و ابراز امیدواری کرد که این نشست نفوذ شرکت کنندگان را در طیف گسترده ای از موضوعات تقویت کند.

گوترش در سخنان خود خواسته های طرفداران آب و هوا که مدت هاست از کشورهای توسعه یافته، از جمله تولید کنندگان اصلی گازهای گلخانه ای مانند آمریکا خواسته اند که برای کاهش تاثیر تغییرات اقلیمی هزینه کنند را تکرار کرد.

امسال میگل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا، گروه 77 را که بزرگترین نهاد سازمان ملل است، رهبری می کند.

وی در اظهارات خود گفت که تا سال 2023، 84 میلیون کودک در معرض خطر محرومیت از تحصیل خواهند بود و بیش از 660 میلیون نفر از دسترسی به برق محروم خواهند شد و این تفاوت ها شامل اینترنت و پیشرفت فناوری دیجیتال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گوترش» خواستار حمایت از کشورهای درحال توسعه شد

«گوترش» خواستار حمایت از کشورهای درحال توسعه شد