مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-10پزشكي

مرگ خودخواسته و عللی از جنس زندگی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ارزیابی تدابیر پیشگیرانه، آسیب به خود، اغلب بر اساس آمار موجود در نظام ثبت آسیب به خود است و تا زمانی که آمار نظام ثبت نشانی از اثربخشی برنامه های پیشگیری نداشته باشد، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ارزیابی تدابیر پیشگیرانه، آسیب به خود، اغلب بر اساس آمار موجود در نظام ثبت آسیب به خود است و تا زمانی که آمار نظام ثبت نشانی از اثربخشی برنامه های پیشگیری نداشته باشد، باید در مورد نحوه اجرای صحیح این برنامه ها تردید کرده و به دنبال رفع چالش های مربوط به آن بود.

مجید شایسته در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آسیب به خود یک پدیده پیچیده زیستی روانی ـ اجتماعی است و عوامل تنش آفرین در زندگی مثل مشکلات مالی، مشکلات اجتماعی، ناامیدی اجتماعی، ناپایداری شغلی می توانند باعث ایجاد خُلق افسرده و افکارآسیب به خود شوند.

وی افزود: در سبب شناسی اختلالات روانپزشکی افسردگی اساسی در صدر علل قرار دارند و در رده های بعدی، اختلالات مرتبط با سوء مصرف مواد، اختلالات شخصیت و یا دوره های افسردگی شدید اختلال دوقطبی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی، چهار راهبرد مؤثر را برای پیشگیری از آسیب به خود توصیه می کند که عبارتند ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خودخواسته و عللی از جنس زندگی

مرگ خودخواسته و عللی از جنس زندگی