مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 09:152023-08-30سياسي

اتحاد به معنای نفی آزادی اندیشه و عدالت خواهی نیست


اتحاد به معنای نفی آزادی اندیشه و تحقیق، حقیقت جویی و عدالت خواهی نیست بلکه اتحادی مطلوب است که در کنار این ارزش ها مطرح شود.

- ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اتحاد به معنای نفی آزادی اندیشه و تحقیق، حقیقت جویی و عدالت خواهی نیست بلکه اتحادی مطلوب است که در کنار این ارزش ها مطرح شود.

حجت الاسلام علیرضا بیرانوند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، اظهار کرد: این وحدت نه شدنی است و نه منظور داعیان این وحدت است بلکه به معنای نادیده گرفتن اختلافات بوده نه شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه.

وی ادامه داد: مقصود از وحدت اسلامی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون با وجود اختلافات مذهبی، در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است.

بیرانوند تصریح کرد: معنای صحیح وحدت شیعه و اهل سنت این است که با توجه به این که بین دو مذهب مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور آن ها به هم نزدیک شده و برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری داشته باشند، چراکه هر دو دشمن واحدی دارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دشمنان اسلام، دشمنان هر دو مذهب هستند، افزود: در برابر این دشمنان و برای جلوگیری از سوء استفاده آنان از اختلافات باید در مقابل آن ها بر وجوه اشتراک خود تکیه کنند تا بت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد به معنای نفی آزادی اندیشه و عدالت خواهی نیست

اتحاد به معنای نفی آزادی اندیشه و عدالت خواهی نیست