مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 14:202023-08-24پزشكي

ماهانه به 2500 دیالیزی در همدان خدمات رایگان ارائه می شود


رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی همدان گفت: مرکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی همدان ماهانه به صورت میانگین 2500 خدمت رایگان به بیماران دیالیزی ارائه می کند.

- دکتر سیدمهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی با داشتن 53 تخت فعال و سه نفر فوق تخصص نفرولوژی، بزرگترین مرکز دیالیز استان همدان بوده که روزانه پذیرای بیش از 80 بیمار دیالیزی در دو شیفت صبح و عصر است.

وی ادامه داد: بیش از 250 بیمار دیالیزی تحت پوشش این مرکز هستند که هر کدام از بیماران، سه روز در هفته و در هر بار مراجعه به مدت سه تا چهار ساعت تحت دیالیز قرار می گیرند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی همدان در توضیح علائم شایع بیماران کلیوی، اظهار کرد: سوزش و ظاهر شدن خون در ادرار، درد پهلوها، فشارخون بالا، آزمایش غیرطبیعی ادرار (پروتیین در ادرار) و تورم اطراف چشم، دست و پاها از علائم شایع بیماران کلیوی است که توصیه می شود افراد با مشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه و از هرگونه خود درمانی پرهیز کنند.

وی در پایان گفت: افرادی که دچار این بیماری می شوند زمانی که عملکرد کلیه های آنها به طور دائمی و کامل از بین می رود راهی به جزء پیوند کلیه و یا دیالیز برای حیات آنها باقی نمی ماند که امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو شاهد از دست داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهانه به 2500 دیالیزی در همدان خدمات رایگان ارائه می شود

ماهانه به 2500 دیالیزی در همدان خدمات رایگان ارائه می شود