مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:402023-08-29بين الملل

رهاسازی آب نیروگاه فوکوشیما سفر مقام ژاپنی به چین را لغو کرد


پکن تایید کرد که سفر رهبر شریک ائتلاف حاکم ژاپن به چین در میانه افزایش تنش ها در پی رهاسازی آب از نیروگاه برق اتمی فوکوشیما به اقیانوس آرام، - به تعویق افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین تایید کرد که سفر ناتسو یاماگوچی ، رهبر حزب کومیتو با توافقی دو طرفه و با توجه به روابط کنونی دو کشور تعلیق شده است.

وی ادامه داد: چین به مبادلات و گفت وگوها با حزب کومیتو اهمیت زیادی می دهد و مایل است برای بهبود و توسعه روابط چین و ژاپن با یکدیگر همکاری کند.

وانگ ونبین به جزییات بیشتری اشاره نکرد اما پکن پس از آنکه ژاپن رهاسازی آب مانده در نیروگاه اتمی فوکوشیما را به داخل اقیانوس آرام و با طرح مورد حمایت آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز کرد، دولت پکن واکنش تندی به این مساله نشان داد.

در بیانیه ای که حزب کومیتو در روز شنبه منتشر کرد، آمده است که پکن درخواست تعویق را داده و گفته که زمان برای این سفر مناسب نیست.

یاماگوچی گفته است که از این مساله متاسف است و سعی خواهد کرد که این دیدار را دوباره برنامه ریزی کند.

چین در اعتراض به انتشار آب این نیروگاه که در سال 2011 در اثر سونامی ویران شد، واردات تمام محصولات دریایی ژاپن را به دلیل نگرانی های بهداشتی و ایمنی ممنوع کرده و از توکیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب نیروگاه فوکوشیما سفر مقام ژاپنی به چین را لغو کرد

رهاسازی آب نیروگاه فوکوشیما سفر مقام ژاپنی به چین را لغو کرد