مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-18اقتصادي

چالش های تاخیر در تخصیص ارز دولتی صنایع


یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان این روزها با آن درگیر هستند روند طولانی مدت در تخصیص ارز دولتی به منظور خرید مواد اولیه است که مشکلات عدیده ای را هم به وجود آورده است.

ضرورت دارد تا مسوولان بانک مرکزی در این خصوص به صورت شفاف توضیح دهند که با وجود گشایش های ارزی که اخیرا به وجود آمده و منابع ارزی دولت هم در شرایط بدی قرار ندارد؛ دلیل این تاخیرها در تخصیص ارز به صنایع چیست؟ ضمن آنکه در گزارش هایی هم که از وضعیت تجارت خارجی منتشر شده انتظار این است تا روند تخصیص ارز به صنایع هر چه زودتر اصلاح شود و تخصیص ارز به تولیدکنندگان هم با سرعت بیشتری انجام گیرد.

هر چند بنگاه های تولیدی نه تنها درگیر فرآیند طولانی مدت در تخصیص ارز دولتی شده اند حتی پس از تخصیص ارز هم با چگونگی تامین ارز مواجه می شوند، چراکه ارز را با نرخی که مدنظر دارند نمی توانند پیدا کنند تا فعالیت شان را آغاز کنند.

صنایع در بانک های مختلفی هم به دنبال تامین ارز هستند و همین روند هم زمان زیادی از فعالان اقتصادی می گیرد و این مساله نیز باعث کندتر شدن فرآیند تولید از سوی صنایع می شود.

مسلما یکی از مهم ترین موارد در این مسیر سرعت بخشی برای تخصیص ارز است تا وقفه ای در تولید ایجاد نشود، چراکه این روزها بخش عمده ای از واردات مخصوص مواد اولیه است و اگر این وقفه ها در تخصیص ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های تاخیر در تخصیص ارز دولتی صنایع

چالش های تاخیر در تخصیص ارز دولتی صنایع