مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 15:402023-08-31اقتصادي

کاهش ذخایر سدهای کرمان به 27 درصد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: آب در 27 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان کرمان وجود دارد که این رقم در سال گذشته حدود 47 درصد بود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، علی رشیدی نژاد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان این مطلب که سال کم بارانی در استان کرمان داشتیم، اظهار داشت: متوسط بارندگی سالانه در سطح استان 130 میلی متر است، اما این عدد به 95 میلی متر رسیده است.

وی عنوان کرد: اگر همکاری آبفا نبود در تابستان امسال در خیلی از شهرهای استان در تامین آب آنها دچارمشکل می شدیم.

 رشیدی نژاد بیان کرد: طی پنج ماه سال جاری 85 حلقه چاه آب جدید وارد شبکه آب استان شد و توانستیم تا حدودی کمبود آب را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: میزان آب های ذخیره شده پشت سدهای استان در حال حاضر 170میلیون متر مکعب است و این در حالی ست که سال گذشته این رقم حدود 270 میلیون متر مکعب بود.

وی افزود: 27 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان کرمان آب در آنها وجود دارد و این در حالی است که این رقم در سال گذشته حدود 47 درصد بود.

 رشیدی نژاد ادامه داد: از انتقال خط آب خلیج فارس به صنعت استان 30 میلیون متر مکعب به شهر کرمان (25 میلیون متر مکعب ) و رفسنجان (5 میلیون متر مکعب) اختصاص یافته و این پروژه هم اکنون حدود 45.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر سدهای کرمان به 27 درصد

کاهش ذخایر سدهای کرمان به 27 درصد