مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-20بين الملل

بلومبرگ: اقتصاد جهانی در حال ورود به عصر آشفتگی است


خبرگزاری بلومبرگ مستقر در آمریکا گزارش داد که با ورود شرکت ها به محاسبات ژئوپلیتیک، اقتصاد جهانی در حال ورود به عصر آشفتگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که تنش هایی که ایالات متحده با چین دارد، علاوه بر عملیات نظامی روسیه در اوکراین، منجر به سوق یافتن سرمایه گذاری ها به کشورهای همفکر شده است و این نشانه ای است که شرکت ها به محاسبات ژئوپلیتیکی ورود کرده اند.

وب سایت آمریکایی بلومبرگ در یادداشتی مشترک توسط سه نویسنده به نام های شان دونان، اندا کوران و ماوا کوزین به نقش نوظهور ژئوپلیتیک در انتقال سرمایه گذاری ها به کشورهایی با گزینه های ژئوپلیتیکی مشابه کشورهایی که شرکت های اصلی به آنها تعلق دارند، پرداخت.

بر اساس این گزارش، شرکت ها در کنار کشورهایشان وارد ماجراجویی هایی ژئوپلیتیک شدند در حالی که محاسبات آنها قبلاً (حداقل در ظاهر) بر پایه های صرفاً اقتصادی بود.

تنش هایی که بین ایالات متحده و چین به وجود آمده و همچنین جنگ در اوکراین، سرمایه گذاری ها را به کشورهای همفکر سوق داده است و این نشانه ای است که شرکت ها وارد شرط بندی های ژئوپلیتیکی شدند.

در این گزارش آمده است: کلمه ای که به طور فزاینده در پرونده های برخی از بزرگترین شرکت های جهان، از غول های وال استریت گرفته تا غو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: اقتصاد جهانی در حال ورود به عصر آشفتگی است

بلومبرگ: اقتصاد جهانی در حال ورود به عصر آشفتگی است