مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-11اقتصادي

ترخیص 682 کانتینر گوشت بزودی


بررسی ها نشان می دهد که 90 درصد مشکلات رسوب کالا در بندر شهید رجایی مربوط به آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی و 10 درصد مربوط به تورم است.

-   به گزارش  تابناک به نقل از مهر، موضوع رسوب کالا در بنادر و گمرکات از جمله مسائل عجیب و دردآور تجارت خارجی ایران است که مثل یک زخم کهنه هر از گاهی هنگام بازدید یک مقام مسئول سر باز می کند.

آخرین بار، بازدید سرزده رییس قوه قضاییه از بنادر استان مازندران در خردادماه سال جاری بود که موجب شد تا بار دیگر معضل جدی رسوب کالاهای اساسی در رسانه ها مطرح شود.

پس از این بازدید سرزده بود که محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد را مکلف کرد ظرف یک ماه، مشکلات و نارسایی های موجود در گمرکات را حل و فصل کند.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اما در حاشیه بازدید از گمرک و انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، از کاهش قابل توجه رسوب کالا در بنادر کشور خبر داد.

با این وجود گزارش ها از بنادر کشور حکایت از آن داشت که کالاها در این مناطق همچنان در حال رسوب هستند و امکان ترخیص و تزریق به بازار را ندارند به گونه ای که مدت ماندگاری کانتینر در بندر شهید رجایی از 30 روز، به 35 روز افزایش یافته است و آنطور که مسئولان امر از جمله رییس سازمان ملی استاندارد می گویند 90 درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص 682 کانتینر گوشت بزودی

ترخیص 682 کانتینر گوشت بزودی