مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 15:302023-09-20فرهنگي

آثار ثبت شده جهانی گردشگران خارجی را به استان سمنان می آورد؟


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: آثار ثبت شده جهانی در استان سمنان، موجب جذب گردشگران خارجی می شود.

- ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: آثار ثبت شده جهانی در استان سمنان، موجب جذب گردشگران خارجی می شود.

امیر کرم زاده، 29 شهریورماه 1402 اظهار کرد: وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه فرد در سطح استان سمنان، ثبت 8 اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو، فرصت ویژه ای را برای جذب گردشگران بین المللی در استان سمنان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه از هزار کارونسرا در ایران، سی کاروانسرا در استان است، افزود: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، 54 کاروانسرای ایران به ثبت جهانی رسید که 6 مورد آن از استان سمنان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: در شهریورماه سال جاری، کاروانسرای قصر بهرام در شهرستان گرمسار، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در شهرستان سمنان، سه کاروانسرای میاندشت، میامی و عباس آباد در شهرستان میامی به ثبت جهانی یونسکو رسیده اند، پس نیاز است تا با همکاری همه جانبه مردم و مسئولان به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای و توسعه گردشگری بین المللی در استان سمنان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار ثبت شده جهانی گردشگران خارجی را به استان سمنان می آورد؟

آثار ثبت شده جهانی گردشگران خارجی را به استان سمنان می آورد؟